recent
أخبار ساخنة

بيننا... بقلم الشاعر محمدعبدالرحيم

ريم مصطفى
الصفحة الرئيسية







()

بيننا

في أوله ..

وكأنه راجع 

بس لينا

في غير

معاده ..

شايف إللي 

قاعدة جنبنا ..

وكأنها 

بتستنى حلم

وطال بعاده

من إمتى 

مش عارفة 

أكيد

ولا بفتكر ..

أنا كنت أشوفها

بنفس توبها

الإسود

المشغول بورد..

إيدها اليمين

على خدها ..

مش عارفة

راحت منها

حاجة ..

أو كدا بتستنى

حد 

ترمي السلام

على كل عاشق

في الطريق ..

ويا إبتسامة

جد حسة ببردها ..

وفي قلبها

المشغول 

حريق

أنا نفسي 

أعرف ..

مين شاغلها 

وليه كدا ..

نساها حتى

نفسها
..........

قلت لها مش

لازم حبيبتي

تدوري ..

على حاجة

ممكن تألمك

هيفيدك إيه

لوتسأليها 

تكلميها ..لو

بإيدها تكلمك..

وتفهمك

خليها قاعدة

لوحدها ..

تستنى تحلم

بالأماني ..

ما أهومستحيل

بعد الغياب ..

هتشوفه تاني

قالت لي 

تعرف مين

حبيبها

وسابها ليه؟

قلت لها

وماكنتش 

حبيبتي عايز

أقول ..

أنا حبيبها

إللي إنتي عايزة

تعرفيه
............

أحداث القصة دي واقعية..

وأبطالها التلاتة لسة عايشين.. أنا واحد منهم

محمدعبدالرحيم
.

google-playkhamsatmostaqltradent