recent
أخبار ساخنة

لعله خير بقلم // بهاء اللبودى

 #لعله_خير
انا مستحيل اكسر مرايا العمر 
 فلعله خيير 
يزعق بشير زهر الحرير بالوادى 
يطرح وروود مطرح حدوود
الغربة ويا بلاادى. 
...
ولا مستساغ ضحكة عيون السُمر 
حر واسيير .. غرد يا طيير 
غرد كتيير  انده ونااادى ..

غرد يا فرد .. افرد جناحك 
دى الدنيا برد .. اسعف جراحك 
كمل طريقك للامام ..
واحسم شؤونك بالتزام 
على وعدنااااا .. "دَوور تلاااقي"
....
دى الدمعة واخده قرار 
تنزل بعمق امتار  "فقلوبنا تتصفى"..

صحح يا فرد مسار 
وامسح شظايا النار  "بجراحنا وادفى" ..

ارجع لي فجر جديد 
فرح وهنا يوم عيد.  "وقابلنى في اللفه"

وان كنت انا الغلطان
وانت الوحيد انسان !  "مين فينا كان عفه" ؟!

#بهاء_اللبودى
ودى حاجة تانى لبهاء
#غاب_القمر تحت السحاب
 مقدرش يخرج و ارتبك !

صابه الخجل لحظة لقاك 
وبعت نجومه  بتسألِك .

سبحان ربى من سَوّاك
 هو انت حور ولا مَلك ؟

#بهاء_اللبودى
 #محلاكي

وانا اشرب ليه كاسات خدك ؟ 
فحين السكرة  بشفاااكي .

بطمن روحى بين يدك 
وادوووب بالطعم  "محلااكى"

واغنى بليلى اناجى الروح
 انا المجروح و انا الباااكى 
...
يا دمع العين .. "رِفيقي تاااه" 
يا نبض القلب .. "عدى مداه" 
يا قووولة آااه .. 
"بعزم الصووت" بتتحدى 
بحور الصمتِ.  "#بهواااكي"

#بهاء_اللبودى

وما ينفع اكون للشر شرار
بيصد الحق و يأذى الجار 
غاوى الازعاج و بصوت هبار 
وانضم لفرقة عم دماار 
علشان اثبت اني ابو عتريس 
 فى الشر مخيف تلميذ ابليس

انا ارجح اكون عامل تحفيز
أو صوت كروان وبلحن لذيذ
يطرب ارواح وبدون تمييز
يجعل  يومهم ولآخره عمار

أنا ينفع اكون صاحب اخلاق
لو هتكلم راح يبقى وفاق 
وساعتها حكون انسان مسلم
 مصرية رجولتى من الاعماق

ولا ينفع اعيش كالسوس نخّار 
صدقنى يا صاحبى دى عايزه قرار
انك ترجع للحق اختار
و ساعتها الشر  يبات محتار

#بهاء_اللبودى


google-playkhamsatmostaqltradent