recent
أخبار ساخنة

يا أنت بقلم الشاعر حسام غنيم

الصفحة الرئيسية

ياأنت ....حبى لك
زى العمر مش بجي غير مرة
بحلاوته وأيامه المرة
يدق القلب وتنهيدة
وعيون والدمعة حرقة
على الخدود زى الجمرة
.تدق النار بالجسد ويرقص  رقصة عذابه
بخيال وأمل ببكرة تجي مرة
تعرف وتشوف حكاية حب الحب فيك
وإنت قدام عيوني ترسم الفرحة الغايبة
بكل الدنيا حواليا بنظرة حب صادقة
ساعتها هتعرف أيام عدت وفاتت علي
وإنت لسة مش حاسس بنار بي
لما بس بتبعد عن عيونى شوية
وتقول كلمة تهز كل في
وكأنك مش عايش بي
بروحك وهى بتسلم رغم قسوتك علي
تتطمن حبيبى علي
يللى عمل تشكي حبك لي
بنار وخرقة قوية
بكت عيوني وكل نقطة دم في
منك وعتاب نفسي فيك
وياما حكيت لك عن أمتية لي
ودعوة فى كل صلاة لي
ورب شاهد على كل بنا
وعزيزة بالقلب بروحها فينا
إنك بكرة تكون قدام عنيا
وبين إديك تحلى الدنيا
بعد جفى سنين مرة
عدت علينا بخلوها ومرها
والصبر كان دليل خطوينا
بثقة بالله يجمع بنا حتى لو بدنيا تانية
هو أنا غبت عنك ثانية
.........................بقلمى حسام غنيم

google-playkhamsatmostaqltradent