recent
أخبار ساخنة

الشاعر فتحى نجم يكتب




طمن قلبك
وانت بتسمع همس الروح
واعرف إنك لومشتاق
يبقي أكيد هاتيجي وتبوح
شيفاك قدامي زي النسمة بتيجي وتروح
وتملي في بالي وخيالي يا روح الروح
خطوتك صداها ترن في وداني
كما الخلخال
ضحكتك مرسومه رسمة قلب
كانقشة جميلة وسط الشال
غنوتك تملي بسمعها
بتسرح في دمي
وتروي روحي كما الشلال
وحاسة بقربك وحبك
ماهو ساكن نبضي وعايش جو مني الدلال
حساه معاك وشيفاه جواك العشق الحلال
م انت أكيد عارف ومطمن نفسك
إن انا روحك وطيفك ونفسك
لو اتكلمت تبان في شفايفي
سيرتك وهمسك
ولو خيالي سرح
علي طول يبان لي رسمك .
وانا لما شُفتك هديت خطاويا
وكل إحساس التعب راح
وِبِعد بعيد عن روحي وعينيا
همستك سامعها بقلبي
نظرتك مرسومه في الننِ
لفتتك طلتك رسمتك
ضحكتك دمعتك
كلمتك غنوتك
كل شيء فيكِ واحشني ومجنني
والفرح عاد من تاني ليا
يا حب عمرى صدقيني
لما شفتك صحت حاجات كتير فيا
يااااه ....
كان مشوار طويل بخطاوي بطيئة
الضحكة فيه صافية ودادة وبريئه
بس كان البعد صعب
واللي أصعب إن فكرك م فارق خيالي
وان أنت حالي وكل حالي
وعزوتي وناسي وترحالي
واللي انا عايزك تعرفية
مهما مرت
من ساعات أو ثواني أو حتي دقيقة
إن إنت بس عندي كل الحقيقة
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: بقلمى/ فتحى نجم المنصورة
ظهر الأحد 10/11/2019
google-playkhamsatmostaqltradent