recent
أخبار ساخنة

الشاعر / جابرعبدالقادر يكتب :غش الاحباب ........ مشاركة مسابقة نهاية العام 2019

«عذاب الحب وتعب الحب»
«جابرعبدالقادر»
«غش الاحباب»
====================
اكتب عن حبي لوحده
كانت زمان كل حاجه لي
بعد السهر الكلام الجميل
بعد ان كانت كل املي
وروحي حين اقول له
====================
انتي حبيبتي تقولي
انت عمري وروحي
عرفت بانها تكون لي
الحياه السعيده حين
مره قلت ليه انا احبك
قالت لي انا كمان احبك
====================
بس با اسم شخص تاني
عرفت من يومها بانها ليس
تعرف عن الحب شيئ عرفت
بانها لم تقول لي انا فقط لكن
مع اشخاص تانيين قلت لنفسي
لا تزعل قلت لقلبي لا تزعل
====================
قلت لعيوني لا تزعلي قلت
لنفسي انت غلطان علشان
تفكر في وحده لا تحس بيك
لا تحبك علشان كده لازم اعيش
لنفسي قلت لقلبي لا تزعل علي
وحده لم تسمع دقات قلبك لا تحس
====================
بكلامك علي العموم لا تزعل علشان
قلبك لا يكون لوحده مثل وحده
با اربعيين وش قلت لعيوني
لا تزعلي ونامي وبلاش سهر علي
وحده اهم شيئ عندها التغير
====================
في اشخاص لكن اليوم ترتاحي
يا عيوني وقلبي وروحي علشان
لا تحب انسانه لا تحس بمشاعر
الحب والاحساس انت تبدا من
اليوم تعرف بأن الحب يساوي
====================
الحياه ولازم اعيش علشان
احب واكون لسه في حياه
علشان لاتقف علي حب انسانه
ولاتظلم نفسك و أتعلم بقي علشان كل البنات زي بعض في زمن ليس في غير غش الاحباب؟
====================
«جابرعبدالقادر»
google-playkhamsatmostaqltradent