recent
أخبار ساخنة

الشاعر / وائل محمد عمر يكتب : الفراق الجميل......... مشاركة مسابقة نهاية العام 2019

وائل محمد عمر
مصر
فئه العامية


الفراق الجميل
آه يا بنتى يا حته منى
وف كل ثانيه بتلازمنى
جالى يوم وهتسبينى
شريط ومر قدام عنيا
لما كنتى بتدواخينى
وبتعمليها فى صغرك عليا
أول ما قلتى كلمه يا بابا
نور الكون كان بيحاوطنى
أول ما مشيتى تاتا تاتا
كنت بهد فى عمرى لاجل تبنى
أول ما مسكتى القلم
كنت طاير م السعاده
كنت بأقولك شدى حيلك
لاجل ما افتحلك عياده
كنت بربيكى بشغف
ما انتى ربايتك عباده
وافتكرت كمان ياروحى
لما مره تعبتى منى
واللهي يومها وجعتى كبدى
ولما كان قلبى بيرقص
يوم نجاحك وبكت عنيا
والله فرحانلك يابنتى
بس دموعي غصب عنى
اصلى متألم لبعدك
حته منى راح تسبنى
كنت بصحا على ابتسامتك
كنت بلقى كل شئ ف الكون عاجبنى
كل شئ ف الكون تاعبنى
كان يسيبنى
أول مره أشوف دموع
ألم الفراق ويا السعاده
والسعاده بتعاتبنى
ربى يسعدك يا بنتى
وتعيشى حياتك سعاده
وتجبيلى واد صغير
يقول يا جدى ويلاعبنى(وائل عمر)
google-playkhamsatmostaqltradent